PİŞMELİMİ PİŞMEMELİMİ!!





Şu an organik bir çiftliğin tam ortasında olduğunuzu düşünün, sağlığın ağaçta büyüdüğünü, bitkide geliştiğini, ve her yoga nefesiyle uzadığını algılayın.
Yağmurun sesiyle meditasyon yaparken,  rüzgârın yumuşak varlığıyla ruhani yolculuğunuza çıkın.
Bir keşfe çıkın, sağlığı, huzuru, barışı, özgürlüğü, eşitliği, aşkı, keşfedin. Burada olmamızın acaba bir nedenimi vardı. Bir şeyleri keşfederken olgunlaşıyor muyuz, büyüyor muyuz keşiften hazmı alıyoruz.
Varlığımızın en büyük köşe taşı olan sağlık o kadar kolay yerdeki burnumuzun ucunda bunu keşfedelim. Her yoga nefesiyle milyarlarca hücrenin uyanışı, mutluluğu, dinginliği doyuma ulaşmış bir vücudu düşünün.
Olağan üstü varlıklar olan bizlere Dünya gibi bir gezegen bahşedilmiş, kocaman bir oyun bahçesi. Bu oyun bahçesinde o kadar güzel bir tasarım var ki akıllara durgun. Yaşayan Canlı varlıklar için her şeyi içinde barındıran bu gezegen kozmik kanunlarla görevini yapıyor.
Bu kadar güzel çalışan bir tasarım yaşayan canlılara istedikleri her şeyi vermekte. Evet o kadar çok bolluğun içindeyiz ki tek yapacağımız onu deneyimlemek, keşfederek algılamak.
Bu makalede sizleri oyun bahçemizde olağan üstü sağlığı keşfetmeye davet ediyorum.
7 yaşında ilk defa annemin yapmış olduğu soğanlı, mantar yemeğinde keşfetmiş olduğum o lezzet beni mutfağa bağlamaya yetmişti. Bu büyük keşif küçük bir çocuğun her sabah  erkenden köyümüzün vadilerinde mantarlar alemine sürüklüyor ve mantarları keşfetmeye yönlendiriyordu. Sepet dolusu mantarla geri döndüğümde artık kendi soğanlı mantar yemeğimi kendim yapıyordum.  Annemin yemeklere bu kadar lezzet veren marifetlerini de öğrenmeye karar vermiştim. ÇOK İYİ PİŞİRİYORDU.
PİŞMELİ Mİ PİŞMEMELİ Mİ?
Yıllar sonra bende PİŞİRMEMEYİ keşfettim. Bu bir şef için nasıl olacaktı .. Hayatımın hergünü mutfaklarda PİŞİREREK geçti desem yeri var.
 7 yaşında başlamış olan pişirme serüvenim 2004 yılında mutlu bir sonla, sona ermişti. Yıllarca dünya mutfaklarında keşfettiğim lezzetler Osmanlının sırları, Fransızların meşhur mutfak sanatları, İtalyanların soslama yöntemleri, Çinlilerin özel tava kavurmaları, Japonların Miso su, hep ağir PİŞİRMEYLE oluyordu. Hepsini keşfettik, deneyimledik, ve olan bize olmuştu.. bak şu dünyanın haline 3 kişiden 2 si Obezite’ye merdiven dayamıştı. Tabiki bende buna bir adaydım.
Yıl 2003 PİŞİRME yöntemiyle ideal kilom olan 70 kilodan tam 125 kiloya bol, bol PİŞİREREK geldim.

Comments

Popular posts from this blog

What is raw food

Chef Mehmet Ak