SENDE RAW VEGAN ŞEF OLABİLİRSİN



Ben Nasıl Şef Oldum?
2004 Yılına kadar 4 restoranım vardı hep iyi beslendiğimi sanıyordum "İyi" yiyecekler olan  (et, tavuk, sebze ve meyve) yiyorken çok az enerjim oluyordu, hep yorgun ve hastaydım, çalışırken yakalandığım uyku abnesi ve geceleri horlama problemini çözemedim. 125 kiloya çıkmıştım.

Tabii dünyanın en iyi beslenen lisanslı şefi değildim.

Daha iyi görünmek ve kendimi iyi hissetmek için her şeyi denediğim o günlerde aradığımı bulmuştum. Hızla bu işi öğrenmek için kolları sıvadım.

1 hafta içinde Chicago ve çevre kütüphanelerinde bulduğum çiğ yiyecek, içecek tarifi kitaplarını okumaya başladım. Yemek tarifleri şaşırtıcı görünüyordu – hemen her şeyi yiyemedim denemeye başladım sonra biraz daha araştırarak eğitimleri kim veriyor öğrenmek istiyordum. Baktım ki bulduklarım beni California eyaletine yönlendiriyordu. Uçak biletimi alır almaz soluğu orda aldım.

Demek bu mutfağın 1960 yıllarından bu yana bir okulu varmış kayıt oldum 3 haftalık bir eğitim alarak oradaki hocaların tavsiyesi üzerini pişirmeyi unuttum. Unutmak kolay değildi yılların alışkanlıklarını 3 haftada bırakmak. Ancak aldığım derslerde anlatılan çiğ yiyeceklerin faydaları hakkındaki açıklamalar çok mantıklıydı, sanırım sağlıklı beslenmeyi ilk defa keşfettiğimi anlamış oldum.

Oldukça pahalı, olan bu okul ve malzemeler deneme yanılma eğilimi göstermeme rağmen bir baş belası: gibiydi. Çorbayı artık kaynatmıyor bir blenderde yapıyordum tüm servetimi bu işe yatırdım. Ve bu serveti geri alacağımın bir garantisi yoktu çünkü çok az insan bununla ilgileniyor ve sağlığına önem veriyordu. Burası Amerika der her kes aç kalırsan sokakta sürünürsün ve kimse yüzüne bakmaz der. 5 Çocuk babası olarak büyük bir riske girmiştim.

Başlangıçta çok çekindiğimi biliyordum çok çalışmam gerekliydi, zaman geçtikçe 2005 yılının 11 ayında kurmuş olduğum restoran kafe, okul detox merkezi insanlarla dolmaya başladı ve ben kendimi inanılmaz hissettim – 9 ayda 55 kiloyu vermiştim. Cildim temizlenmişti ve aniden sınırsız enerjim ve motivasyon elde ettim. Anladım ki yemek yapmak ve yaptıklarımı insanlara yetirmek tutkum olmuştu. Çevremde herkesi sağlıklı ve fit görmek istiyordum. Tutkum kariyerim oldu ve şimdi içinde yaşıyorum.




















Comments

Popular posts from this blog

What is raw food

KENDİMİ İNANILMAZ HİSSEDİYORUM